Lokalizacja apteki – ktomalek

1. Wskaż,
gdzie jesteś

Wyszukiwanie leków online - ktomlek

2. Znajdź
potrzebny lek

Rezerwacja leków online - ktomalek

3. Zarezerwuj
on‑line

Odbiór leków w aptece - ktomalek

4. Odbierz
w aptece

Znajdź i zarezerwuj lek w najbliższej aptece!

Znajdź teraz najbliższe apteki

Odżywianie i Diety

Grafika 2D przedstawiająca źródła kwasów omega-3 w diecie - ryby, oleje, orzechy, nasiona.

Czym są kwasy omega-3 i gdzie je znajdziemy?

Tłuszcze nie cieszą się dobrą opinią. Gdy myślimy o zdrowym odżywianiu, często uważamy, że w pierwszej kolejności należy znacząco ograniczyć spożycie tłuszczów. Wbrew obiegowej opinii tłuszcze są niezbędne dla naszego zdrowia, przede wszystkim kwasy tłuszczowe jedno- i wielonienasycone, w tym kwasy tłuszczowe omega-3. Czym właściwie są omega-3, które pokarmy zawierają ich najwięcej i dlaczego są tak ważne dla naszego zdrowia?

RTG dłoni z widocznymi stanami zapalnymi stawów. typowymi dla reumatoidalnego zapalenia stawów.

Reumatoidalne zapalenie stawów (RZS) - dieta. Jakich produktów unikać przy RZS

Reumatoidalne zapalenie stawów (RZS) jest zaliczane do przewlekłych chorób układu tkanki łącznej o podłożu immunologicznym. RZS charakteryzuje się nieswoistym zapaleniem symetrycznych stawów oraz występowaniem zmian pozastawowych i powikłań układowych, które mogą prowadzić do niepełnosprawności, inwalidztwa i przedwczesnej śmierci. Jak wspomóc leczenie RZS dietą? Jakich produktów unikać przy tym schorzeniu?

Rozmaite dania i przekąski postawione na drewnianym stole.

6 powodów, dla których przyznasz, że Catering Dietetyczny to dobry wybór

Pęd, stale zwiększająca się lista obowiązków oraz wieczny brak czasu. Brzmi znajomo? Takie warunki z pewnością nie wpływają pozytywnie na zdrowe odżywianie. W takich przypadkach zwykle brakuje czasu lub chęci na długie przygotowania posiłków i sięgamy po gotowe rozwiązania, które nie zawsze są najlepszą opcją. Catering dietetyczny to idealne rozwiązanie, dzięki któremu oszczędzasz czas i zyskujesz smaczne posiłki z dostawą do domu. Stosując dietę pudełkową masz gwarancję stałej ilości kalorii i zrównoważonego odżywiania.

Dynia wystawiona na półce na targu.

Dlaczego warto jeść dynię? Wartości odżywcze i zdrowotne

Ostatnio wiele mówi się na temat odżywiania sezonowego, czyli opierania swojej codziennej diety na produktach – warzywach i owocach – które w danym momencie rosną i dojrzewają w naszej strefie geograficznej. Cechują się one wyższą zawartością witamin i związków mineralnych, są bardziej odżywcze, świeższe i po prostu smaczniejsze. Jesień i zima również obfitują w różne warzywa i owoce, lecz niekwestionowaną królową tych pór roku jest dynia. To bardzo wszechstronny warzywo, które wykorzystuje się zarówno do dań wytrawnych, jak i słodkich deserów.

Miseczka migdałów w brązowych łupinkach. Obok drewniana miarka z kilkoma migdałami.

Migdały – właściwości i wartości odżywcze

Orzechy to bogate źródło składników odżywczych, dlatego powinny być jednym ze składników różnorodnej i zdrowej diety. W tej kategorii produktów żywnościowych chętnie sięgamy po migdały. Te niepozorne pestki kryją w sobie liczne mikro- i makroelementy, nienasycone kwasy tłuszczowe, lecz przede wszystkim wspaniały smak, który wykorzystuje się w produkcji ciast i różnych słodkości. Dlaczego warto spożywać migdały i jak mogę one wpłynąć na nasze zdrowie?

Słoiczki zawierające przetwory z owoców sezonowych. Obok leżą świeże owoce.

Dieta z wyborem menu - zalety

Ostatnimi czasy coraz większą popularnością cieszy się dieta z wyborem menu. Nie ma w tym jednak niczego dziwnego, jeśli weźmiemy pod uwagę, jak wiele zalet niesie ze sobą tego typu rozwiązanie. Dlaczego warto zdecydować się na dietę z wyborem menu? Jakie zalety tego rozwiązania możemy wyróżnić? Aby uzyskać odpowiedzi na te nurtujące pytania, wówczas zapraszamy do zapoznania się z poniższym wpisem, który rozwieje wątpliwości naszych czytelników.

Białe tabletki na niebieskim tle, ułożone w nazwę witaminy B1.

Witamina B1 – zapotrzebowanie, funkcje, niedobór, choroby

Witaminy są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Aby nie doprowadzić do ich niedoboru – a co za tym idzie – chorób powstających na skutek ich braku należy dbać o ich odpowiedni poziom w organizmie. Jedną z kluczowych witamin, która jest niezbędna do utrzymania dobrego stanu zdrowia jest witamina B1. Jakie funkcje pełni witamina B1? Czym skutkuje jej niedobór? Jakie choroby wywołane są zbyt niskim poziomem witaminy B1? Czy witamina B1 jest dobra na zajady?