Lokalizacja apteki – ktomalek

1. Wskaż,
gdzie jesteś

Wyszukiwanie leków online - ktomlek

2. Znajdź
potrzebny lek

Rezerwacja leków online - ktomalek

3. Zarezerwuj
on‑line

Odbiór leków w aptece - ktomalek

4. Odbierz
w aptece

Znajdź i zarezerwuj lek w najbliższej aptece!

Znajdź teraz najbliższe apteki

Odżywianie i Diety

celiakia skóra

Celiakia a skóra – typowe objawy choroby Duhringa

Celiakia jest przewlekłym zaburzeniem immunologicznym wywołanym spożyciem glutenu. Powoduje uszkodzenie błony śluzowej jelit, biegunkę, zmęczenie, utratę masy ciała, wzdęcia oraz niedokrwistość. Jest również znana skórna postać celiakii, nazywana skórną manifestacją celiakii bądź opryszczkowatym zapaleniem skóry. Objawy, które na pierwszy rzut oka są często mylone z atopowym zapaleniem skóry bądź typową opryszczką, mogą mieć głębsze podłoże. Warto zrobić badania w kierunku wykluczenia choroby Duhringa, zwłaszcza jeśli w rodzinie są osoby chore na celiakię.

Graficzny obrys ludzkiej głowy. W środku zębatka.

Czy Nutri-Score i wartość odżywcza to to samo?

Coraz więcej Polaków deklaruje, że odżywia się zdrowiej niż kiedyś. Aż 49% respondentów, którzy złożyli takie deklaracje, żyje w rodzinach z dziećmi (1). Znacznie częściej zerkamy na etykiety produktów, sprawdzając ich skład i wartość odżywczą, zanim zdecydujemy się na zakup. Informacją, która również jest pomocna w dokonywaniu prawidłowych wyborów żywieniowych jest symbol Nutri-Score, który można znaleźć na wybranych produktach. Stanowi on podsumowanie wartości odżywczej oznakowanego produktu. Sprawdź ciekawostki na temat wartości odżywczej oraz Nutri-Score i odkryj różnicę między nimi!

Okładka ebooka Dieta Keto autorstwa Joanny Łysak.

Porozmawiajmy o diecie ketogenicznej z certyfikowanym dietetykiem - Joanną Łysak

Dieta ketogeniczna na dobre zadomowiła się w świecie walki o zdrowie i szczupłą sylwetkę. Każdego dnia kolejne osoby decydują się na porzucenie starych nawyków żywieniowych i rozpoczęcie żywienia ketogenicznego opartego o wysokiej jakości tłuszcze, białka i niewielką ilość węglowodanów. Coraz częściej spotykamy się z pytaniami naszych czytelników o dietę ketogeniczną, jej skuteczność i bezpieczeństwo stosowania, dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się tematowi odrobinę bliżej i zaprosić do rozmowy certyfikowanego dietetyka, panią Joannę Łysak – autorkę popularnego ebooka „Dieta Keto. Plan posiłków”.

Słoik pełen kiszonych buraków. Obok słoika leżą liście laurowe, czosnek i kolorowy pieprz.

Kiszone buraki – właściwości i witaminy. Czy warto pić zakwas buraczany?

Kiszenie jest jedną z najstarszych metod konserwacji żywności, które oprócz zabezpieczenia produktu, prowadzi do powstawania dobroczynnych dla zdrowia składników. Zakwas buraczany to niesamowita skarbnica naturalnych antyoksydantów, różnych witamin oraz innych dobroczynnie wpływających na organizm substancji. Jakie są właściwości oraz jakie witaminy kryją się w kiszonych burakach? Czy warto pić zakwas buraczany? W jaki sposób szybko i prawidłowo przygotować zakwas buraczany?

Orzechy, nasiona, sery, jaja, warzywa i owoce dozwolone na diecie ketogennej.

Top 10 składników diety ketogennej – zobacz, co warto jeść

Żywienie ketogeniczne jest jednym ze sposobów odżywiania, w którego podstawy wpisuje się zwiększenie przyjmowania tłuszczów i ograniczenie spożywania węglowodanów. By posiłek ketogeniczny był jednak odżywczy i dobry dla zdrowia, należy uprzednio skonsultować jadłospis z dietetykiem. Co to jest dieta ketogenna? Czy jest dobra na odchudzanie? Jakie są najważniejsze składniki diety ketogennej, z których można komponować codzienne jedzenie? Wszystkiego dowiesz się z poniższego wpisu!

Białe tło. Szklany słoiczek z wieczkiem wypełniony kostkami cukru. Obok kopczyk z kostek cukru.

Jakie są zdrowsze alternatywy dla białego cukru?

Nadmierne spożycie cukru wpływa negatywnie na naszą sylwetkę, cerę i organizm. Mimo znajomości tego faktu i tak ciężko jest nam się z nim pożegnać. Wynika to najczęściej z faktu naszego przyzwyczajenia do słodkiego smaku kawy czy herbaty. Czy aby żyć zdrowo musimy całkowicie wyeliminować go z naszej diety? Niekoniecznie. W opozycji do klasycznego cukru znajdziemy wiele zdrowszych zamienników cukru białego o bardzo zbliżonym do niego smaku. Dodatkowo słodziki te przydadzą się nie tylko do słodzenia ciepłych napoi, ale także podczas pieczenia, tworzenia deserów czy innych dań. Oto kilka najlepszych zamienników klasycznego cukru o prozdrowotnych właściwościach.

Ostropest plamisty

Ostropest plamisty - nie tylko na wątrobę! Właściwości i zastosowania

Ostropest plamisty to niepozorna, choć niezwykle popularna roślina, której cenne właściwości znano już w starożytności. Surowcem zielarskim pozyskiwanym z tej rośliny są owoce, które kryją w sobie liczne związki o działaniu prozdrowotnym, w tym flawonoidy, garbniki, sole mineralne, a także sylimarynę - kompleks flawonolignanów, który wykazuje działanie hepatoprotekcyjne. Jakie inne właściwości posiada ostropest?

smaczna kolecaj na szybko

Kolacja na szybko - poznaj sprawdzony przepis

Współczesne szybkie tempo życia skłania nas do poszukiwania możliwości na wygospodarowanie odrobiny wolnego czasu, którego wielu ciągle brakuje. Nie możemy pozwolić sobie na długotrwałe przygotowywanie posiłków, tak jak czyniły to nasze babcie. Czy da się szybko i bez większego wysiłku przyrządzić smaczny i wartościowy posiłek? Poznajcie kilka porad oraz sprawdzony przepis i przekonajcie się, że szybka kolacja może być pyszna i zdrowa.