Przyjaciel Pacjenta roku 2019 - plebiscyt
Gdy w drugim kwartale ubiegłego roku uruchomiliśmy platformę Zapytaj Farmaceutę, nawet w najśmielszych założeniach nie przypuszczaliśmy, że okaże się ona takim sukcesem. Pacjenci chętnie korzystają z możliwości kontaktu z farmaceutami, zaś farmaceuci, gdy tylko jest to możliwe, pomagają użytkownikom i udzielają niezbędnych informacji na temat stosowania leków. Farmaceuci udzieli ponad 22 tysiące odpowiedzi. Kto był najaktywniejszy? Przeczytaj o naszym projekcie i dowiedz się, którzy farmaceuci otrzymali statuetki "Przyjaciel Pacjenta roku 2019".
Po rzetelną wiedzę do farmaceuty
Od dziesięcioleci farmaceuci są dla pacjentów źródłem wiedzy na temat przyjmowania leków, interakcji pomiędzy lekami czy rozwiązywania części problemów zdrowotnych, które nie wymagają konsultacji lekarskiej. Nie zawsze jednak wizyta w aptece jest wygodna lub możliwa. W takich przypadkach z pomocą przychodzi internet, dzięki któremu szybko możemy uzyskać odpowiedź na wiele nurtujących nas pytań. Chcąc umożliwić pacjentom bezpośredni kontakt z farmaceutami i możliwie szybkie uzyskanie pomocy, stworzyliśmy serwis Zapytaj Farmaceutę. Służy on nie tylko starszym pacjentom, którzy mają problemy z poruszaniem się, ale również wszystkim tym, którzy szukają farmaceutycznej porady. Serwis okazał się strzałem w dziesiątkę, o czym świaczy ogromne zainteresowanie pacjentów, jak i wielkie zaangażowanie farmaceutów.
Platforma Zapytaj Farmaceutę w liczbach
Zapytaj Farmaceutę to platforma umożliwiająca pacjentom kontakt z farmaceutami bez konieczności wychodzenia z domu. Dzięki serwisowi użytkownicy mogą anonimowo i on-line zadawać pytania, na które odpowiedzi udzielają farmaceuci. Wystarczy w odpowiednim polu wpisać treść swojego pytania i kliknąć „wyślij”, by pojawiło się ono na łamach serwisu. Na zadawane pytania odpowiedzi udzielają farmaceuci z całej Polski, pracujący w aptekach współpracujących z serwisem KtoMaLek.pl.
Platforma Zapytaj Farmaceutę ruszyła w kwietniu 2019 roku i od tej pory cieszy się rosnącą popularnością. W niecały rok pacjenci zadali ponad 13 tysięcy pytań, co daje przeszło 1000 pytań miesięcznie! Jesteśmy przekonani, że w przyszłym roku liczba ta będzie znacząco większa.
Odpowiedzi na pytania użytkowników udzielało blisko 5180 farmaceutów z całej Polski. Przez ostatnie miesiące zamieścili oni ponad 22 tysiące odpowiedzi na zadane pytania.
Ranking najbardziej aktywnych farmaceutów w roku 2019
Na wyróżnienie zasługują farmaceutki i farmaceuci, których wkład w tworzenie platformy Zapytaj Farmaceutę jest szczególnie istotny. Osoby te poświęciły swój czas i wiedzę, udzielając licznych porad pacjentom z całej Polski. Za swoją pracę i zaangażowanie zostały uhonorowane tytułem „Przyjaciela Pacjenta roku 2019” wraz z okolicznościową statuetką.
- mgr Antoni Stolorz z apteki w Bieruniu - 1005 odpowiedzi i 873 polubienia;
- mgr Teresa Grzyb-Sikora z apteki w Kłobucku - 675 odpowiedzi i 452 polubienia;
- mgr Ewa Kapała z apteki z Częstochowy - 336 odpowiedzi i 221 polubień;
- mgr Adam Bratek z apteki w Elblągu - 336 odpowiedzi i 295 polubień;
- mgr Edyta Mrzyk z apteki w Cieszynie - 301 odpowiedzi i 153 polubienia;
- mgr Agnieszka Dyl z apteki w Krakowie - 268 odpowiedzi i 213 polubień;
- mgr Marek Bogacki z apteki w Dębicy - 253 odpowiedzi i 165 polubień;
- mgr Barbara Kołodziejska z apteki w Burzeninie - 250 odpowiedzi i 116 polubień;
- mgr Robert Związek z apteki w Lubartowie - 227 odpowiedzi i 141 polubień;
- mgr Ewelina Szewiało z apteki w Złotoryi - 203 odpowiedzi i 57 polubień.
Dziękujemy wszystkim farmaceutkom i farmaceutom, którzy brali aktywny udział w budowaniu serwisu Zapytaj Farmaceutę i mamy nadzieję, że w nadchodzącym roku również będziemy mogli liczyć na ich pomoc.
Autor
Redakcja KtoMaLek.pl - Zespół redakcyjny KtoMaLek.pl tworzą doświadczeni farmaceuci, którzy specjalizują się w różnych obszarach tematyki zdrowotnej. Doświadczenie zdobyte w zawodzie oraz wiedza uzyskana podczas studiów farmaceutycznych, pozwalają na tworzenie merytorycznych treści zgodnych z EBM (and. Evidence-based Medicine), opartych na rzetelnych źródłach — aktualnych badaniach naukowych, branżowych podręcznikach i książkach. Za praktyką podążają również pasja i niesłabnąca chęć do poszerzania wiedzy oraz dzielenia się nią z pacjentami. Dzięki temu użytkownicy otrzymują dostęp do ciekawych i angażujących materiałów edukacyjnych.