Czy profesjonalni lekarze powinni mieć swoją stronę internetową?

Artykuł sponsorowany

Szukanie różnego rodzaju porad medycznych w Internecie, nie należy do rzadkości. Nie zawsze jednak znajduje się pomocne informacje, dlatego warto szukać tam, gdzie na pytania odpowiadają specjaliści - lekarze. Należy jednak pamiętać, że „luźne porady” nigdy nie zastąpią wizyty u lekarza, dlatego placówki medyczne powinny wyjść naprzeciw oczekiwaniom pacjentów i tworzyć własne strony internetowe, poprzez które umożliwiona zostanie rejestracja do konkretnego gabinetu.

Artykuł rekomendowany przez:
strona medyczna

Jak nas widzą, tak nas piszą

I to jest prawda. Zaufanie pacjentów w dużej mierze budowane jest przez wizerunek. Osoba, która znajdzie stronę szukanej placówki medycznej, zobaczy, że bez trudu może odnaleźć wszystkie niezbędne informacje, nie tylko numer telefonu do rejestracji, który i tak nigdy nie odpowiada, chętniej skorzysta z pomocy. Czekanie w długich, czasem nawet wielomiesięcznych kolejkach do specjalisty potrafi być zniechęcające, a na dobrze zaprojektowanej i czytelnej stronie, na pewno każdy pacjent odnajdzie się bez trudu, dokonując przy okazji rezerwacji dogodnego terminu wizyty.

zdjęcie medyczne

Tworzymy profesjonalne strony medyczne

​https://www.technetium.pl/oferta/strony-internetowe-www.html

Jak powinna wyglądać strona lekarza?

Stronę internetową może stworzyć sobie każdy, jednak istotny jest jej wygląd i czytelność. Strona przychodni czy lekarza musi być wiarygodna i budować wizerunek w oczach pacjenta. Warto więc tutaj zacząć od zaprezentowania pełnej ofert, która powinna być dokładnie podzielona na oferowane usługi. Musi też obejmować niezbędne informacje o zakresie świadczonych usług. Część pacjentów szuka pomocy w prywatnych gabinetach lekarskich a części po prostu na to nie stać, więc to czy lekarz oferuje usługi w ramach NFZ, też jest bardzo ważną kwestią, jaka powinna priorytetowo zostać umieszczona na stronie. 
Cała treść musi, a raczej powinna być zamieszczona w prostej formie, zrozumiałej dla każdego pacjenta. Nie każdy ma przecież wiedzę medyczną. Jeśli lekarz oferuje dodatkowe badania, czy też zabiegi, na stronie powinna znaleźć się informacja, jak się do nich wcześniej przygotować i czy wykonywane w ramach NFZ, czy też koszty pacjent musi pokryć sobie sam. Dowiadując się o takich szczegółach na miejscu, wiele osób jest rozczarowanych, bo przecież nie było o tym wzmianki. Warto też zastanowić się nad umieszczeniem cennika poszczególnych badań czy wizyt, by każdy zainteresowany mógł sprawdzić, czy jest to koszt na miarę jego portfela. Nawet w branży medycznej panuje duża konkurencja, dlatego tylko jasno przekazane informacje będą w stanie przekonać pacjenta, że akurat ten lekarz jest godny zainteresowania.

 

Co zbuduje wiarygodność strony lekarskiej?

Na pewno sam układ strony, jak i kolorystyka będą miały bardzo duże znaczenie. Oczywiście sama treść to podstawa. Największe szanse powodzenia ma strona, która będzie zawierała:
  • konkretny, spójny tekst skierowany do wszystkich pacjentów, a nie tylko do tych z wiedzą medyczną;
  • możliwość łatwego odnalezienia potrzebnych informacji, a tutaj niestety często występuje duży problem. Warto pomyśleć nad stworzeniem kilku zakładek gdzie zostaną wpisane niezbędne dane. Szukanie ich w tekście podziała zniechęcająco;
  • pełen zakres usług;
  • możliwość dokonania internetowej rejestracji;
  • jasno określony cennik, jeśli wizyta i badania wykonywane są na koszt pacjenta. Jeśli finansuje je NFZ, powinna znaleźć się o tym wzmianka, jak i to, w jakiej placówce można je wykonać;
  • dane kontaktowe, czyli pełną nazwę placówki, adres, numery telefonów, godziny pracy, mail;
  • wskazówki jak pacjent ma dojechać do celu. Umieszczenie mapy na pewno będzie dobrym rozwiązaniem.
 
Tworząc taką stronę internetową, każdy lekarz na pewno zyska wielu pacjentów, a o to przecież chodzi. Niestety szukając konkretnego specjalisty, często w sieci pojawiają się tylko szczątkowe informacje i tyle, co powoduje, że pacjent szuka dalej, trafiając na idealnie przygotowana stronę konkurencji. By zyskać, a nie tracić trzeba wyjść naprzeciw potencjalnym pacjentom i umożliwić im szybkie znalezienie tego, czego potrzebują. Owszem zaprojektowanie strony lekarza czy też przychodni będzie wymagała dużego nakładu finansowego, zwłaszcza że wsparcie techniczne i częste aktualizacje danych będą wymagane, jednak poniesione koszty na pewno szybko się zwrócą, a lekarz zyska zaufanie szerokiego grona pacjentów.

Autor

Redakcja KtoMaLek.pl - Zespół redakcyjny KtoMaLek.pl tworzą doświadczeni farmaceuci, którzy specjalizują się w różnych obszarach tematyki zdrowotnej. Doświadczenie zdobyte w zawodzie oraz wiedza uzyskana podczas studiów farmaceutycznych, pozwalają na tworzenie merytorycznych treści zgodnych z EBM (and. Evidence-based Medicine), opartych na rzetelnych źródłach — aktualnych badaniach naukowych, branżowych podręcznikach i książkach. Za praktyką podążają również pasja i niesłabnąca chęć do poszerzania wiedzy oraz dzielenia się nią z pacjentami. Dzięki temu użytkownicy otrzymują dostęp do ciekawych i angażujących materiałów edukacyjnych.

Zobacz wszystkie artykuły Redakcja KtoMaLek.pl

Wszystkie treści zamieszczone w Serwisie, w tym artykuły dotyczące tematyki medycznej, mają wyłącznie charakter informacyjny. Dokładamy starań, aby zawarte informacje były rzetelne, prawdziwe i kompletne, jednakże nie ponosimy odpowiedzialności za rezultaty działań podjętych w oparciu o nie, w szczególności informacje te w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

Kategorie:  Porady

Więcej artykułów