Lokalizacja apteki – ktomalek

1. Wskaż,
gdzie jesteś

Wyszukiwanie leków online - ktomlek

2. Znajdź
potrzebny lek

Rezerwacja leków online - ktomalek

3. Zarezerwuj
on‑line

Odbiór leków w aptece - ktomalek

4. Odbierz
w aptece

Znajdź i zarezerwuj lek w najbliższej aptece!

Znajdź teraz najbliższe apteki

Zioła na odchudzanie – które wybrać?

Artykuł sponsorowany

Redakcja KtoMaLek.pl 2022-06-15 09:48
Kobieta mierzy swoją talię przy pomocy metra krawieckiego.

Zioła na odchudzanie pomagają zapanować nad apetytem, usprawniają trawienie — i nie są to jedyne korzyści wynikające z ich stosowania. Coraz więcej osób będących na diecie decyduje się na wybranie właśnie tej formy wsparcia walki ze zbędnymi kilogramami. Zamiast syntetycznych odżywek i witaminowych preparatów, sięgają po naturalne suplementy. Kluczem do sukcesu jest postawienie na odpowiednie gatunki ziół, których właściwości będą sprzyjały utracie zbędnej tkanki tłuszczowej.

Jakie zioła na odchudzanie działają najskuteczniej?

Świadomie wybierając zioła na odchudzanie, można liczyć na najlepsze efekty. Poniżej znajdziesz przykłady ziół, które warto uwzględnić w trakcie diety odchudzającej. Wymienione gatunki są znane i stosowane z powodzeniem od lat, a to, że cieszą się tak dużą popularnością, poświadcza ich pozytywne działanie.

  • Plecha morszczynu pęcherzykowatego – jest dobrym źródłem jodu, pierwiastka niezwykle cennego dla sprawnego funkcjonowania tarczycy. Powoduje zwiększenie tempa przemiany materii, dzięki czemu tłuszcze spalane są szybciej. Zawiera również polisacharydy, które poprawiają perystaltykę jelit, wspomagając tym samym wypróżnienie i zapobiegając zaparciom.
  • Nasiono lnu zwyczajnego – obfituje w błonnik, który pęcznieje w żołądku, przyśpieszając pojawienie się uczucia sytości. Dzięki temu ułatwia spożywanie mniejszych porcji, co jest jednym z podstawowych warunków obniżenia masy ciała. Dodatkowo pomaga ustabilizować poziomy cholesterolu i cukru we krwi.
  • Nasiono babki płesznik – działa tak samo jak nasiono lnu. Pomaga wcześniej zapełnić żołądek, ogranicza wchłanianie węglowodanów i tłuszczy, a także reguluje wypróżnienia.
  • Kora cynamonu – uznawana jest za naturalny termogenik: podnosi temperaturę ciała, nasilając spalanie tłuszczu. Stabilizuje poziom cukru, tłumiąc nadmierny apetyt i zapobiegając napadom wilczego głodu.
  • Liść morwy białej – hamuje wchłanianie węglowodanów, przeciwdziałając odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Zmniejsza apetyt na słodycze, co pomaga wyeliminować chęć podjadania między posiłkami.
  • Liść mięty pieprzowej – ogranicza apetyt. Usprawnia procesy trawienne, zwiększając wydzielanie soku żołądkowego oraz żółci. Łagodzi dolegliwości jelitowe takie, jak wzdęcia i zaparcia.
  • Kwiat opuncji figowej – posiada zdolność do wiązania tłuszczu z pokarmów, przez co nie zostaje on wchłonięty. Umożliwia zyskanie większej kontroli nad apetytem, ponieważ daje dłuższe uczucie sytości.
  • Kłącze imbiru – wykazuje właściwości rozgrzewające i pobudza organizm do spalania tłuszczu. Reguluje poziom leptyny (hormonu sytości), dzięki czemu zmniejsza nadmierny apetyt.

Najmocniejsze efekty zapewni dobrze skomponowana mieszanka ziół na odchudzanie. Przyrządzony z niej napar zadziała bardziej kompleksowo niż herbata zawierająca tylko jeden składnik. W mieszance mamy bowiem do czynienia z większą ilością i połączonym działaniem różnych substancji aktywnych, co przekłada się na więcej korzyści dla organizmu – i szybszą utratę masy ciała.

Zioła na odchudzanie – ranking najlepszych

Zaopatrzenie się w odpowiednią mieszankę ziół na odchudzanie przyśpieszy gubienie zbędnych kilogramów. Przedstawiamy ranking gotowych produktów, które są polecane osobom będącym na diecie. Zobacz poniższe zestawienie!

Ranking ziół na odchudzanie

MIEJSCE I NAZWA SKŁAD OPIS DZIAŁANIA

1. Lorem Vit — Odchudzanie

Opakowanie suplementu diety Lorem Vit Odchudzanie.

plecha morszczynu pęcherzykowatego,
- liść mięty pieprzowej,
- liść morwy białej,
- nasiono lnu zwyczajnego,
- kwiat opuncji figowej

KUP Lorem Vit Odchudzanie - porównaj ceny

Naturalna mieszanka Lorem Vit obejmuje 5 ziół na odchudzanie, starannie wyselekcjonowanych pod kątem zwalczania przyczyn nadwagi. Preparat skutecznie ogranicza nadmierny apetyt, ułatwiając przestrzeganie zdrowej diety. Zmniejsza chęć podjadania pomiędzy posiłkami i pozwala zadowolić się mniejszymi porcjami. Do tego wpływa korzystnie na procesy trawienia: przyśpiesza przemianę materii i wzmaga spalanie tkanki tłuszczowej. Wspomaga oczyszczanie wątroby, usprawniając jej funkcje. Poprawia rytm wypróżnień, dzięki czemu nie występują zaparcia, mogące stanowić problem po rozpoczęciu zdrowej diety. Połączenie wszystkich tych właściwości mieszanki sprawia, że zbędne kilogramy lecą w dół!

2. Grazia – Odchudzanie, Organis

Opakowanie suplementu diety Grazia - Odchudzanie.

- siemię lniane,
- cykoria podróżnik,
- babka płesznik,
- pokrzywa,
- mniszek lekarski,
- krwawnik,
- lubczyk,
- podbiał,
- akacja,
- babka jajowata

Złożona mieszanka ziołowa, wspierająca utrzymanie prawidłowej masy ciała. Dzięki wysokiej zawartości błonnika generuje uczucie sytości oraz dba o prawidłową perystaltykę jelit. Reguluje również gospodarkę wodną organizmu. Krwawnik oraz mniszek poprawiają procesy trawienia. Pokrzywa działa dobroczynnie na funkcje żołądka, wątroby oraz trzustki. Cykoria stymuluje wydzielanie żółci i soku żołądkowego. Mieszankę warto wypróbować przy nadmiernym apetycie, spowolnionej przemianie materii, jak również przy problemach gastrycznych.

3. Otyłość, Mieszanka ziołowa wg przepisu Ojca Klimuszki, Zielarnia Suwalska

Opakowanie mieszanki ziół Otyłość wg przepisu Ojca Klimuszki.

- morszczyn pęcherzykowy,
- kora kruszyny,
- korzeń mniszka lekarskiego,
- korzeń wilżyny,
- korzeń lubczyka,
- znamię kukurydzy,
- owocnia fasoli,
- ziele skrzypu polnego,
- liść szałwii,
- ziele (srebrnika) pięciornika gęsiego,
- ziele krwawnika.

Mieszanka ziół oparta na oryginalnej recepturze klasztornej. Polecana jest przy problemach z nadwagą. Pomaga pozbyć się nadmiaru wody z organizmu, reguluje łaknienie oraz poprawia wypróżnienia. Kora kruszyny i ziele pięciornika gęsiego działają przeczyszczająco, a korzeń wilżyny i ziele skrzypu polnego moczopędnie. Korzeń lubczyka usprawnia trawienie i łagodzi problemy gastryczne. Znamię kukurydzy ma właściwości żółciopędne. Owocnia fasoli obniża poziom cukru we krwi. Liść szałwii pobudza wydzielanie soków trawiennych.

4. FPS, Zioła wspomagające odchudzanie

Opakowanie mieszanki ziół FPS wspomagających odchudzanie.

- morszczyn,
- ziele skrzypu,
- ziele dziurawca,
- ziele krwawnika,
- koszyczek rumianku,
- korzeń mniszka,
- kłącze perzu,
- liść melisy.

Kolejna mieszanka, którą można stosować pomocniczo podczas odchudzania. Ma również działanie zabezpieczające. Ziele dziurawca wykazuje właściwości rozkurczające. Koszyczek rumianku przynosi ulgę przy zaburzeniach trawiennych. Kłącze perzu reguluje przemianę materii. Liść melisy wspiera pracę wątroby oraz wzmacnia wydzielanie soków trawiennych.

5. Mieszanka ziołowa „Wyszczuplająca”, Skarby Polesia

Opakowanie suplementu Mieszanka Ziołowa

- brzoza brodawkowata,
- skrzyp polny,
- dziurawiec zwyczajny,
- koniczyna łąkowa,
- rdest ptasi,
- wiązówka błotna,
- perz właściwy,
- melisa,
- uczep trójlistkowy,
- cykoria podróżnik,
- borówka czarna,
- wrzos zwyczajny.

Specjalna kompozycja ziół wyselekcjonowanych tak, aby poprawiać przemianę materii i potęgować efekty odchudzania. Brzoza pomaga usunąć obrzęki i aktywuje metabolizm. Koniczyna łąkowa wspomaga detoks wątroby. Rdest ptasi, uczep trójlistkowy i wrzos zwyczajny działają moczopędnie. Wiązówka błotna przyśpiesza trawienie. Borówka czarna obniża poziom cukru we krwi.

Poradnik zakupowy

Na co warto zwracać uwagę, wybierając zioła na odchudzanie? Przede wszystkim na ich działanie, aby zapewniały nam pożądane efekty. Najlepsze będą zioła, które:

  • przyśpieszają spalanie tkanki tłuszczowej,
  • wspomagają funkcje wątroby,
  • obniżają cholesterol i stabilizują poziom cukru,
  • hamują nadmierny apetyt,
  • likwidują zaparcia,
  • wpływają korzystnie na proces trawienia.

Zioła o takich właściwościach zwiększą powodzenie diety i uchronią przed wystąpieniem efektu jo-jo. Możemy kupić zioła sprzedawane pojedynczo, jak i mieszanki. Jak już zostało wspomniane, warto postawić na te drugie. Ważne, aby były to mieszanki w 100% naturalne. Nie muszą być bardzo złożone, wręcz przeciwnie – wybranie kompozycji zawierającej 5 ziół na odchudzanie będzie doskonałym pomysłem.

Im bardziej złożony skład mieszanki, może być trudniej przewidzieć jej działanie. Pamiętajmy o tym, że niektóre zioła, np. dziurawiec, wchodzą w szereg interakcji z wieloma lekami – przeciwdepresyjnymi, antykoncepcyjnymi, przeciwzakrzepowymi i innymi. Dlatego jeśli przyjmujemy leki, stosowanie ziół powinniśmy wcześniej skonsultować z lekarzem. Nie należy też zastępować środków farmakologicznych ziołami, można natomiast potraktować je jako uzupełnienie.

Uważajmy też na suplementy obiecujące cudowne i szybkie efekty, jak zrzucenie 20 kg w miesiąc bez żadnego wysiłku. Dieta i ruch są podstawą prawidłowego odchudzania, i chociaż zioła mogą usprawnić cały ten proces, nie zastąpią zdrowego trybu życia.

Podsumowanie

Jakie zioła na odchudzanie wybrać? Warto sięgnąć po gatunki stosowane od lat, o dobrze poznanym i przebadanym działaniu. W artykule podaliśmy wiele przykładów takich ziół. Wpłyną one korzystnie zarówno na samopoczucie podczas odchudzania – pozwolą uniknąć napadów wilczego głodu oraz chęci podjadania, jak i usprawnią sam proces redukcji. Ze względu na ryzyko interakcji ziół z lekami, w pewnych przypadkach warto najpierw skonsultować się z lekarzem, aby się upewnić, że dana mieszanka ziół na odchudzanie będzie odpowiednia.

Bibliografia

1. Bańkowska P., Bryndal I., 2017: „Zioła odchudzające” w walce z otyłością – charakterystyka substancji aktywnych wspomagających odchudzanie oraz badanie ankietowe na temat stosowania preparatów ziołowych, Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 494, 9–19
2. Seroczyńska M: Ziołowe odchudzanie, Wiadomości Zielarskie, 2002, 44 (02), 7-8
3. Kudelska W: Wybrane substancje chemiczne stosowane w preparatach odchudzających. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, Seria: Chemia i Ochrona Środowiska, 2009, XIII, 9-15
4. Bilski J, Grazul-Bilska A: Poradnik dla walczących z nadwagą, Iskry, Warszawa 1996
5. Jabłoński E.: Błonnik pokarmowy – niezbędny składnik racjonalnie sporządzanej diety. Prz. Ped. 2005, 35 (3), 162-167


Wszystkie treści zamieszczone w Serwisie, w tym artykuły dotyczące tematyki medycznej, mają wyłącznie charakter informacyjny. Dokładamy starań, aby zawarte informacje były rzetelne, prawdziwe i kompletne, jednakże nie ponosimy odpowiedzialności za rezultaty działań podjętych w oparciu o nie, w szczególności informacje te w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

Więcej artykułów