Zapytaj farmaceutę

Wyślij pytanie

Pytania do farmaceutów


W jakiej dawce przyjmować lek Fluvermal

Specjaliści udzielili 2 odpowiedzi

Najlepiej oceniana odpowiedź

A jaką dawkę zaproponował lekarz prowadzący terapię?

Dzień dobry :) Niestety złamałem szóste żebro , czy można oprócz p.bólowego leczenia włączyć suplement typu mocne kości itd. celem szybszego zrostu żebra ? czy raczej nie ma to sensu ? Pytam, ponieważ przewlekle biorę IPP na przewlekłe zapalenie żołądka a z tego co wiem wtedy jest możliwość szybszych złamań oraz słabego wchłaniania witaminy D?

Specjaliści udzielili 1 odpowiedzi

Najlepiej oceniana odpowiedź

Oczywiście, koniecznie trzeba włączyć preparat zawierający dużą dawkę wapnia i witaminy D. Proszę przyjmować IPP na czczo, w odstę... Pokaż całą odpowiedź

Dzień dobry :) Niestety złamałem szóste żebro , czy można oprócz p.bólowego leczenia włączyć suplement typu mocne kości itd. celem szybszego zrostu żebra ? czy raczej nie ma to sensu ? Pytam, ponieważ przewlekle biorę IPP na przewlekłe zapalenie żołądka a z tego co wiem wtedy jest możliwość szybszych złamań oraz słabego wchłaniania witaminy D?

Specjaliści udzielili 1 odpowiedzi

Najlepiej oceniana odpowiedź

Oczywiście, koniecznie trzeba włączyć preparat zawierający dużą dawkę wapnia i witaminy D. Proszę przyjmować IPP na czczo, w odstę... Pokaż całą odpowiedź

5 latek choruje na astmę, często ma mega męczący suchy kaszel. 29 stycznia pani doktor zaleciła podawać syrop junior angin 2 razy dziennie po 5 ml. Syrop bardzo pomógł po paru dniach mega poprawa. Syrop odstawiłam do szafki, oczywiście na opakowaniu zapisałam kiedy został otwarty. Od wczoraj młody znowu suchy męczący kaszel stwierdziłam że ostatnio po junior angin była poprawa więc mu podałam wczoraj i dzisiaj. Wieczorem chciałam podać kolejną dawkę ale na opakowaniu doczytałam że lek powinien być zużyty w ciągu 14 dni. Podalam po upływie miesiąca, czy lek jest teraz szkodliwy dla dziecka ?

Specjaliści udzielili 1 odpowiedzi

Najlepiej oceniana odpowiedź

Nie, spokojnie, po miesiącu jeszcze na pewno nie stracił swoich właściwości. Zupełnie nie ma się czym przejmować, po prostu proszę... Pokaż całą odpowiedź

3 letnie dziecko kilka godzin temu uderzyło sie w głowę spadając z łóżka. Po uderzeniu mocno płakało najpierw nie mogło złapać tchu, później zaczęło plakac, aż w pewnym momencie zaczęły uciekać jej oczka i wyglądała jakby traciła przytomność. Za chwilę zaczęła dalej normalnie płakać. Po chwili udało się z nią normalnie rozmawiać. Później śmiala się i bawila jak zawsze. Zjadla kolacje i po 3h poszła spać. Czy powinnam się zgłosić do lekarza, czy dalej spokojnie obserwowac skoro dziecko się śmiało i zachowywalo jak zawsze? Pozdrawiam i bardzo proszę o szybką odpowiedź i poradę co robić.

Specjaliści udzielili 2 odpowiedzi

Najlepiej oceniana odpowiedź

Myślę, że trzeba przede wszystkim obserwować dziecko i w razie nagłego pogorszenia stanu zdrowia niezwłocznie udać się na pogotowi... Pokaż całą odpowiedź

Antykoncepcja podskurna jaki koszt i terminy ...

Specjaliści udzielili 1 odpowiedzi

Najnowsza odpowiedź

Proszę o kontakt z lekarzem ginekologiem odnośnie terminów - cena jest zależna od apteki.

Dziękuję za odpowiedź. Co jeszcze do pytania w sprawie Polprazol PPH i Debutir Forte. Zazwyczaj starałam się utrzymywać odstęp czasowy min. 2 godziny i wszystko było ok. Teraz przyjęłam Debutir Forte godzinę po Polprazolu PPH i nie czuję się dobrze (ból głowy, uczucie przytłumienia, lekka dezorientacja, złe samopoczucie, coś w rodzaju kaca, chociaż alkoholu w ogóle nie spożywam, dziwny gorzki posmak w ustach, lekko ''palące'' bóle brzucha w niektórych miejscach jelit). Mam wrażenie, że nie zachowałam odpowiedniego odstępu czasowego i lek zaburza wchłanianie drugiego. Nie wiem czy mam się niepokoić, bądź czy mogę zrobić coś aby poczuć się lepiej. Byłabym wdzięczna za odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie.

Specjaliści udzielili 1 odpowiedzi

Najlepiej oceniana odpowiedź

W najbliższych godzinach Pani samopoczucie powinno wrócić do normy . Jednak proszę pamiętać na przyszłość, aby nie łączyć obu prep... Pokaż całą odpowiedź

Dzień dobry. Mam ważne pytanie i proszę o odpowiedź. Testy ciążowe o czułości 10mlu/ml wykonałam 14 i 19 dni po stosunku,wyszły negatywne. 24 dni po stosunku miałam krwawienie ze skrzepami w terminie . 52 i 53 dni po stosunku zrobiłam ponownie testy ciążowe również o czułości 10 mlu/ml żeby być spokojniejszą i również wyszły negatywne. Wczoraj powinnam dostać okres ale nie dostałam ,dzisiaj mam brązowe plamienie i jak patrzyłam szyjka macicy jest krótka. Czy ten śluz dzień po terminie miesiączki oznacza że jutro będę mieć okres ?

Specjaliści udzielili 1 odpowiedzi

Najnowsza odpowiedź

Nie wiem ,trudno powiedzieć... Trzeba się pilnie skontaktować z lekarzem ginekologiem w tym przypadku, ponieważ objawy w Pani przy... Pokaż całą odpowiedź

Witam. Wczoraj powinnam dostać okres. Jak sprawdzałam to główka macicy jest cofnięta do tyłu i mam śluz zabarwiony na brązowo . Zawsze w pierwszy dzień okresu mam brązowe plamienie a dopiero na drugi dzień mam normalny okres. Czy krótka szyjka macicy i brązowe plamienie to zwiastun okresu?

Specjaliści udzielili 1 odpowiedzi

Najlepiej oceniana odpowiedź

Tak, najprawdopodobniej w najbliższych dnia dostanie Pani okres. Jednak w przypadku wątpliwości zalecam kontakt z lekarzem ginekologiem.

Witam, raz dziennie mam zażywać Movalis 15 mg, od wczoraj mam ból zęba. Movalis biorę na noc ale wczoraj bałam się że mi szybko nie zadziała na ból zęba także wzięłam Ibuprom Sprint. Nie chcę przerywać kuracji Movalisem dlatego chciałam wiedzieć jaki powinien być odstęp czasu między Ibupromem a Movalisem. Czy gdybym pierwsze wzięła Ibuprom to mogę po 4-6 godz wsiąść Movalis?

Specjaliści udzielili 1 odpowiedzi

Najlepiej oceniana odpowiedź

Minimum 6-8 godzin. Gdy weźmie Pani Ibuprom, to Movalis może Pani zażyć dopiero po 6 godzinach.

Witam, po godzinie 10 przyjęłam lek Polprazol PPH a godzinę po nim wzięłam Debutir Forte i trochę dziwnie (źle) się poczułam. 1. Czy to możliwe, że zachowałam za krótki odstęp czasowy między przyjęciem tych leków? 2. Czy połączenie to mogło spowodować spowolnienie bądź mniejsze wchłanianie się Polprazolu? Dodam, że o godz. 14:00 biorę Clatrę i nie wiem czy z nią też jeszcze się wstrzymać z godzinę i wziąć o 15 czy o normalnej porze? Pozdrawiam

Specjaliści udzielili 1 odpowiedzi

Najlepiej oceniana odpowiedź

Takie połączenie leków nie powinno spowodować Pani gorszego samopoczucia. Przypuszczam, że to wynik działania Debutiru. Odstęp cza... Pokaż całą odpowiedź

Dzień dobry ,mam pytanie. 14 i 19 dni po stosunku zrobiłam testy ciążowe i wyszły negatywne. 24 dni po stosunku dostałam krwawienia ze skrzepami. Niecałe 2 tygodnie później w szpitalu zdiagnozowano zakażenie układu moczowego,miałam antybiotyk i probiotyk na 7 dni. 3 dni po skończeniu antybiotyku wzięłam przez 5 dni tabletki neoFuraginy na wszelki wypadek gdyby infekcja jeszcze była. 53 i 54 dni po stosunku z rana zrobiłam testy ciążowe i wyszły też negatywne. Wczoraj powinnam dostać miesiączkę ale jeszcze jej nie mam. Również wczoraj wieczorem zaczął boleć mnie brzuch i miałam zimne dreszcze,napilam się kropli żołądkowych i mi przeszło,dzisiaj rano znowu boli mnie brzuch. Czy jeśli testy wyszły negatywne to możliwe że miesiączka mi się spóźnia przez infekcje która była 3 tygodnie temu? Czy ból brzucha i zimne dreszcze mogą świadczyć o zatruciu pokarmowym?

Specjaliści udzielili 1 odpowiedzi

Najnowsza odpowiedź

Tak, bardzo możliwe i przedłużająca się infekcja jest najprawdopodobniej powodem opóźniającej się miesiączki. Moim zdaniem powinna... Pokaż całą odpowiedź

Witam mam pytanie zażyłam tano Jardiance10mg i po 3 h omyłkowo wzielam Jardiance10mg bo myślałam że nie wwizelam ale zaraz po 15minutach zjadłam wegiel aktywowany 4 tabletkach czy mam się martwić zażyciem dwóch Jardiance10mg czy węgiel zneutralizował ta tabletkę pozdrawiam

Specjaliści udzielili 1 odpowiedzi

Najnowsza odpowiedź

Nie, jednorazowo jeżeli przydarzyła się Pani taka przygoda to nic się nie powinno stać. Proszę jednak pamiętać na przyszłość aby u... Pokaż całą odpowiedź

Witam, zaczęłam stosować Intractum Hyperici Phytopharm 4 razy dziennie po 5 ml, chciałam zaznaczyć że nie przyjmuję żadnych leków, chciałam spytać czy mogę równocześnie przyjmować Ashwagadha 500, olejek CBD 10% 2 razy dziennie po 2 krople i popijać zioła rumianek, koper włoski, melisa lub właczyć gotowe mieszanki z tych ziół z chmielem dodatkowo? I drugie pytanie, czy można przy tym napić się trochę alkoholu/ piwa czy drinka?

Specjaliści udzielili 2 odpowiedzi

Najnowsza odpowiedź

Witam. Przeciwwskazane jest kojarzenie Intractum hyperici z Ashwagandha oraz CBD . Mozna natomiast łączyć z pozostałymi ziolami.Pozdrawiam serdecznie

na co pomaga woda z sola oczyszczona

Specjaliści udzielili 2 odpowiedzi

Najnowsza odpowiedź

Dolegliwości ze strony układu pokarmowego.

Wczytywanie

Wczytywanie