Uczucie niepokoju po wziewie Fluticomb – dlaczego występuje?

Witam dlaczego po wzięciu wziewu fluticomb mam takie uczucie niepokoju i jaki wziew oprócz fluticomb jest jeszcze dobry na astme


Odpowiedzi farmaceutów

Uczucie niepokoju po przyjęciu leku Fluticomb jest znanym, choć rzadziej występującym działaniem niepożądanym, które wynika bezpośrednio ze składu tego preparatu. Fluticomb jest lekiem dwuskładnikowym. Zawiera steryd (flutykazon) oraz salmeterol – substancję o działaniu rozszerzającym oskrzela (tzw. LABA). To właśnie salmeterol odpowiada za Pana samopoczucie. Działa on stymulująco na receptory beta w organizmie, co oprócz rozkurczu oskrzeli może powodować: • Pobudzenie układu nerwowego i uczucie niepokoju, lęku lub podenerwowania. • Przyspieszone lub mocniejsze bicie serca (kołatanie). • Delikatne drżenie rąk. U wielu pacjentów objawy te są najbardziej odczuwalne na początku stosowania leku i mijają po kilku-kilkunastu dniach, gdy organizm przyzwyczai się do substancji. Jeśli jednak niepokój jest silny lub nie mija, nie należy go lekceważyć. W leczeniu astmy stosuje się różne grupy leków. O tym, który z nich będzie „dobry” i bezpieczny dla Pana, musi zdecydować lekarz prowadzący

2026-10-14

Awatar

mgr farm. Antoni Stolorz

z apteki w Bieruniu

 0

NagrodaNagrodaNagroda

Wszelkie porady oraz odpowiedzi na pytania są udzielane przez farmaceutów z należytą starannością i w oparciu o najlepszy stan zawodowej wiedzy, niemniej jednak z uwagi na ograniczony kontakt z pacjentem oraz możliwość podania przez pacjenta niekompletnych informacji, zastrzega się, iż uzyskane w ten sposób informacje nie mogą służyć ani być podstawą do samodzielnej zmiany sposobu diagnostyki i leczenia. Nie zastępują one również porady lekarskiej.

Wstecz

Wczytywanie