Mój synek 4letni od piątku dostaje azycyne 4ml raz na dzien. Zaczęłam podawać ja w piątek o godz 21 i w sobote tez dostał o 21, ale dzisiaj podałam mu o 10rano. Po prostu przez pomyłkę gdyż córka tez jest chora i dostaje leki w innych godz. Jak teraz mam dawać antybiotyk synkowi i czy mu nie zaszkodzi to że dostal za wcześnie dawkę antbiotyku??


Odpowiedzi farmaceutów

Dzień dobry, myślę że nie powinno zdażyć się nic złego. Proszę podawać dalej antybiotyk o nowej godzinie (10) dla zachowania rutyny.

2021-09-12

Awatar
 0

Dzień dobry. Jeśli lek miał być podawany przez 3 dni, to na tym zakończyc podawanie leku. Jeśli dłużej, to przejść na kolejną dawkę znowu o 10 rano. Pozdrawiam. Proszę pisać na pudełkach godziny podawania leku, na przyszłość, dla unikania pomyłek.

2021-09-12

Awatar

mgr farm.Monika Łyko Apteka Zachodnia ze Stargardu

z apteki w Stargardzie Szczecińskim

 0

Gdy dostał już tego dnia o godz 10 ,to , następną dawkę trzeba podać następnego dnia o godz 21, tak jak było podawane.

2021-09-20

Awatar

Farmaceuta

z apteki w Białystoku

 0

jeśli jeszcze musi podawać Pani Azycynę, to teraz proszę się przestawić na kolejne dni na godzinę 10:00. Nic takiego się nie stało. Gorzej gdyby zupełnie zapomniała Pani podać przez cały dzień leku

2021-09-20

Awatar

Farmaceuta

z apteki w Poznaniu

 0

Wstecz