Mąż bierze leki rano Xareltto 15mg Furasemidum 40mg Milurit /300/ Polfilin prolongatum 400mg południe: 1/2 Torsemed 20 mg wieczór: Polfilin prol.400mg i 1/2 Valsacor 80mg Rano i wieczór insulina Humulin. Od południa spada mu tętno //puls// do 38 oraz podwyższył mu się potas.Co może być przyczyną tego spadku


Odpowiedzi farmaceutów

poproszę o kontakt 426565708 jeśli nadal potrzebna jest pomoc

2019-08-19

Awatar

Farmaceuta

z apteki w Łodzi

 1

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, w tym celu niezbędna jest diagnostyka. Warto jednak zwrócić uwagę, że tętno 38 / min, to bardzo ostra bradykardia, czyli znaczący spadek tętna, niepozwalający na prawidłowe zaopatrzenie organizmu w tlen. Należy bezzwłocznie zasięgnąć pomocy medycznej, ponieważ jest to stan zagrożenia życia. Warto też skontrolować prawidłowe działanie ciśnieniomierza.

2019-08-19

Awatar

mgr farm. Dominik Pardej

z apteki w Łodzi

 1

Zarówno Furosemid, jak i Torsemed obniżają poziom potasu we krwi. Zaburzenia w gospodarce elektrolitowej mogą utrudniać prawidłową pracę serca, przez co serce pracuje wolniej -stąd możliwy niski puls. Należy udać się do lekarza w celu modyfikacji dawki leków na ciśnienie albo w celu uzupełnienia potasu preparatem an receptę- np. Kalipoz prolongatum. Ewentualnie, w Aptece są też inne preparaty potasu dostępne bez recepty.

2019-08-19

Awatar

Farmaceuta z apteki w Andrespolu, ul. Rokicińska 124

z apteki w Andrespolu

 1

Wstecz